Imidlertid har Concert ikke blitt den planlagte suksessen. Dette har ført til at en vurderer flere alternative løsninger for en videreføring av telesamarbeidet.
Tiltakene som er under granskning er å overføre Concert-aktivitetene til AT&T, en ren fusjon av forretningsvirksomhetene til AT&T og BT, eller å la de to selskapenes overta "sine" Concertkunder, hvor sistnevnte i realiteten betyr en nedleggelse av selskapet.
Grunnstammen av kunder i de to selskapene er 300 bedriftskunder. Overgangen til Concert gikk imidlertid ikke smertefritt og mange selskap opplevde problemer, som i sin tur har gått ut over inntjeningen. AT&T mener dette er deler av årsaken det dårlige 2000-resultat i selskapets forretningsdel. I sin årsrapport bekrefter selskapet at en jobber med BT for å komme fram til løsninger som skal bedre og styrke de to selskapenes forbindelser.
Hovedproblemet for Concert er salget utenfor den angelsaksiske sfære, der salget har gått svært tregt. Verken AT&T eller BT ønsker ifølge avisen å legge ned Concert. Men begge selskapene sliter hver med sine problemer på hvert sitt hjemmemarked, AT&T med knallhard konkurranse og BT med enorm gjeld.
Samtidig bekrefter AT&T at det er i samtaler med både BT og BTs erkerival i Storbritannia, Vodafone om salg av selskapets aksjepost i Japan Telecom. Utfallet av salget er direkte avgjørende på hvilket av de to britiske selskapene som får kontrollen på Japan Telecom etter at Vodafone før nyttår kjøpte seg opp i selskapet. Trolig også avgjørende for forholdet mellom BT og AT&T.