Årlig mediekalas til Sverige

Det er igjen dags for norsk reklame- og mediebransjes tradisjonelle høstkonferanse arrangert av Mediaforum. For å gi Geilo en pause flyttes navlebeskuelsen denne gang over kjølen. digi.no er - naturligvis motvillig - på plass og gir deg siste nytt.

Det årlige bransjetreffet Mediaforum, som hittil har blitt arrangert på Geilo, flyttes i år til nabolandet Sverige. Årsaken er så udramatisk som at man ville prøve noe nytt. Arrangementet finner sted fra 24. til 27. september, og dette blir den 19. konferansen i rekken.

Målet med utdelingen av Mediestrategiprisen under er ifølge en pressemelding å "skape oppmerksomhet omkring strategisk, taktisk og veldokumentert mediabruk. Juryen vurderer også om annonsøren har utnyttet mediebudsjettet maksimalt."

Blant de nominerte finner man i år IT-selskapet Compaq Computer Norge, som har brukt Bates Media som medieformidler og Bates som reklamebyrå. Tidligere har også konsulentfirmaet Cap Gemini vært nominert til prisen.

De tre andre nominerte i år er; Tine Norske Meierier AS, som har brukt medierådgiver Carat Inter-media og reklamebyrå Bates, Storebrand med medierådgiver Carat Inter-media og reklamebyrå Interaction, og til slutt Bertel O. Steen, som har brukt medierådgiver CIA media Marketing og reklamebyrå Bold Reklamebyrå.

- Det eneste man kan vinne er heder og ære, i tillegg til et diplom. Det er omtalen prisen gir som er viktigst, tror Berit Asdal fra Synergi RF som er PR-ansvarlig i forbindelse med arrangementet.

I 1996 vant Stiftelsen Godt Norsk prisen, etter å ha brukt mediebyrået Reklameformidling (nå: Synergi RF) og reklamebyrået Pran og Torgersen.

Året etter vant Bama-gruppen som hadde brukt mediebyrået Mediacom - SMC og reklamebyrået Strand & Lund (nå: Scheldrup-Lund, Bendixen og Partners).

Kåringen av en vinner med den beste mediestrategien, finner sted 26. september.

Høstkonferansen har i år temaet "profil". Innlegg, foredrag og diskusjoner skal dreie seg om hvor viktig det er å ha en vellykket profil. Hvordan media-og reklamebransjen kan gjøre en bedre jobb for annonsøren er fokus, ifølge meldingen som har gått ut i forbindelse med konferansen.

digi.no dekker konferansen og vil komme med aktuelle artikler med problemstillinger tatt opp på konferansen.

Til toppen