Planen var å la britene surfe uten forstyrrende banner, mens utlendinger og ikke-lisensbetalere skulle få servert diverse reklamebudskap inniblandt resten av stoffet.
Advarer BBC mot nett-annonser
BBC vurderer nettannonser
NRK mener NRK må gå varsomt frem
Mandag får NRK.no reklame
Planene skal legges på is, da BBC ikke fant noen god måte å styre systemet på.
BBCs sjef for nye medier, Ashley Highfield, skal ha uttalt seg om vanskelighetene på Edinburgh International TV Festival, ifølge The Register.
- Regjeringen vil gjerne at vi prøver å tjene penger på utenlandsk trafikk til BBCs nettsider, men det er faktisk veldig vanskelig. Det er ikke alltid så lett å se hvor surferne kommer fra, skal han ha uttalt.
Det er fortsatt planer innad i organisasjonen om å ta betalt for innhold, via en mikrobetalingsløsning der en betaler for hver gang en ønsker å se innhold. Dette kan løses via betalingstjenester for mobiltelefon eller andre nettbaserte tjenester.