Tikkio

Billettselskapet Tikkio er «myggen i rommet» – og de liker det

Konsert-og festivalarrangøren Momentium var misfornøyd med billettløsningen og startet like godt sin egen. I år går mer enn 100 millioner kroner gjennom Tikkio-systemet.

SYSTEMATISK: Skjermen på Kjetil Aarseths smarttelefon viser noe av førjulsprogrammet av arrangementer der billettløsningen fra Tikkio blir brukt. App-en er også koblet til GPS slik at du kan få opp arrangementer i nærheten der du er.
SYSTEMATISK: Skjermen på Kjetil Aarseths smarttelefon viser noe av førjulsprogrammet av arrangementer der billettløsningen fra Tikkio blir brukt. App-en er også koblet til GPS slik at du kan få opp arrangementer i nærheten der du er. (Jørn-Arne Tomasgard)

Konsert-og festivalarrangøren Momentium var misfornøyd med billettløsningen og startet like godt sin egen. I år går mer enn 100 millioner kroner gjennom Tikkio-systemet.

  • it-bransjen

GISKE (digi.no): – Vi er jo sunnmøringer, så vi likte ikke å betale ti prosent i provisjon til billettselskapet. Tikkio tar 3-4 prosent provisjon. Vi vet at konkurrenter ser på oss som en brysom lillebror. Det er topp! Vi er en mygg, og alle vet hvor irriterende en mygg i rommet er. Vi har endret bransjen til det bedre.

Til toppen