Boo.com ble altså solgt for 250 000 pund eller skarve 3,4 millioner norske kroner. Kjøperen er det britiske selskapet Bright Station som ledes av den britiske nett- entreprenøren Daniel Wagner. Det er den britiske avisen Sunday Times Business News som skriver dette, melder News.com.
Boo.com gikk dundrende konkurs for to uker siden, etter det ikke lyktes de to gründerne, svenske Ernst Malmsten og Kajsa Leander å hanke inn penger fra sine eksisterende eiere. Selskapet hadde svidd av nærmere en milliard norske kroner på å selge sport- og merkeklær over nettet. Gründerne blir nå ikke lenger en del av Boo.com, etter kjøpet fra Bright Station. 220 andre ansatte har også fått sparken, melder News.com.
Les historien om Boo.com:
Ingen interessert i Boo.coms skjelett
Kø for å kjøpe nettfiasko
Totalkollaps for Boo.com
WSJ: - Chello vil kjøpe Boo.com
Bright Stations plan ved overtagelsen av Boo.com er å nyttiggjøre seg av teknologien til selskapet. E- handelsløsningen boo.com brukte var ganske unik, men egnet seg dårlig til forbrukermarkedet. Blant annet var det en hel rekke animasjonsapplikasjoner kunden ikke kunne bruke om man satt med modem og standard båndbredde.
Fredag kom rytet om at Chello skulle være interessert i Boo.com. Dette viste seg altså ikke å stemme.