Angrepet, som skjedde fredag kveld, har gjort flere automatiserte systemer ubrukelige, slik at innsjekkings- og ombordstigningsprosedyrer må gjøres manuelt.
– Dette har stor innvirkning på flyplanen og vil dessverre føre til forsinkelser og kanselleringer av fly, heter det i en uttalelse publisert på Brussel lufthavns nettsider.
– Leverandøren jobber aktivt med saken og forsøker å løse problemet så raskt som mulig, heter det videre.
Avinor er ikke direkte berørt av problemene, skriver pressevakt Carita Storm Røsaasen i en melding til NTB.
– Avinor og våre systemer er ikke berørt av dette utover at vi ser noen forsinkelser og kanselleringer på innkommende trafikk fra berørte flyplasser. Innsjekk fungerer som normalt ved alle våre lufthavner, skriver hun.
Også Brandenburg lufthavn i Berlin og Heathrow lufthavn i London melder om problemer.
– På grunn av et teknisk problem hos en leverandør som opererer på tvers av Europa, er det lengre ventetid ved innsjekking, skriver Brandenburg lufthavn på sine sider.
– Jobber med å løse feilen
Heathrow skriver at problemene stammer fra leverandøren Collins Aerospace.
Selskapet RTX, som eier Collins Aerospace, opplyser at de er klar over problemet, som ifølge dem bare er knyttet til innsjekking og bagasjeinnlevering.
– Vi jobber med å løse feilen og gjenopprette full drift så fort som mulig, heter det i en uttalelse.
Oppdatert kl. 10.09: Uttalelser fra Avinor er lagt til.
Oppdatert kl. 13.05: Uttalelse fra RTX er lagt til.

Fiber til alle vil koste 9,6 milliarder