Ifjor løp dåttkommere rundt og brente penger på alle tenkelige og utenkelige måter for å tiltrekke seg oppmerksomhet på Robert Redfords Sundance-festival i den lille byen Park City i Utah.
Plast-igloer som dekket hele torget, blinkende klistremerker overalt, megafoner og høyttalerbusser fra selskaper som iFilm, SoundBreaks, AtomFilms og deres kolleger, skulle etablere fremtidens nettfilmselskaper i folks bevissthet.
I år er det mange av disse som sitter hjemme - noen av dem med alvorlig hodepine etter nedturen siste halvår av 2000.
Men i år har festivalen kommet etter for fullt, med bedre og mer sentrale lokaler, en utvidet satsing på nettet.Sundance Online Film Festival skal vise frem episodefilmer, flash-animasjoner og annet stoff, og fungerer som et tillegg til festivalens andre nettsider.
- Sundance handler om film, og vi vil være her for å vise at det ikke lenger er snakk om pikselerte klipp på små skjermer, sier Jenifer Pesci til digitoday. Pesci er markedsansvarlig for nettstedet SightSound, som 'leier' ut filmer over Internett.
_logo.svg.png)

The Standard
Antall innsendte filmer som ble produsert med digital teknologi var i år 300 - en dobling fra i fjor. Av disse 300 var det 25 som nå er med i konkurransen.
- Etter hvert som flere begynner å bruke bredbåndsløsninger med kontinuerlig tilkobling, og rettighetshaverne innser at de kan kontrollere innholdet sitt på nettet, så tror jeg det vil bli enda høyere aksept for digitaliseringen, sier Pesci.