Portalkjempen Yahoo! skal bygge nettsidene for de neste rundene med fotball-VM. FIFA, eller Federation Internationale de Football Association, skal satse hardere på nettet, og har derfor skrevet en avtale som gir dem adgang til Yahoo!s 200 millioner unike, månedlige brukere.
Les også
FIFA vil ha litt Yahoo! på VM-sidene
UEFA vil ikke vise nettvideo
Drømmer roboter om den perfekte sklitakling?
UEFA vil ikke vise nettvideo
Drømmer roboter om den perfekte sklitakling?
Ifølge svenske Vision skal Yahoo! betale 200 millioner kroner for sitt sponsorat til mesterkskapet, men det er ikke klart hvor mye kontrakten om nettsidene er verdt.
Det som er klart er at Yahoo! skal dele opp innholdet som legges ut på nettet i gratis og ikke-gratis. Den harde kjernen av fans kan betale for å melde seg inn i FIFA-klubben, der de får se direktesendinger av kampene, og tilgang til videoarkiv med tidligere höjdare fra mesterskapets historie. Dette inkluderer hele kamper, århundrets beste mål og mer til.
Under VM i Frankrike i 1998 hadde det offisielle nettstedet 1,1 milliarder sidevisninger iløpet av 33 dager.