Enitel fikk til Oslo-avtale

Enitel har inngått avtale om drifting og vedlikehold av Oslo kommunes telefonsentraler. Avtalen går over tre år, og har en totalverdi på 30 millioner kroner.

Oslo kommunes telefonsentraler knytter daglig sammen mellom 15.000 og 20.000 kommunalt ansatte gjennom det største telefonnettverket i sitt slag i Norge. Enitel vant kontrakten etter en anbudsrunde arrangert av Oslo kommune som ønsket å vurdere nye aktører i telemarkedet.

- Dette er den største drifts- og vedlikeholdsavtalen av telefonsentraler som Enitel foreløpig har inngått. Avtalen garanterer vi driftsstabilitet og kontinuerlig oppfølging av kommunens telefonnett, sier direktør for Business Partner i Enitel, Erling Nilsen.

- Vi har i dag mellom 60 og 70 telefonsentraler som er bundet sammen i et internt nettverk med faste linjer. Det betyr at samtaler internt i nettverket ikke belastes med tellerskritt, og det sparer vi betydelige summer på hvert år. Planene videre er å knytte flere av kommunens virksomheter til nettverket, sier Svein Rustad ved System- og regnskapsetaten i Oslo kommune.

Enitel overtar selve driften og vedlikeholdet fra den 15. desember, etter et tre måneders implementeringsprosjekt. Avtalen gjelder for tre år, og kan forlenges med to år.

Til toppen