Gjensidige NOR skal fornye dagens PC-plattform til 2500 brukere og har valgt å forsette samarbeidet med ErgoGroup. Postens datterselskap skal levere design, implementering og drift av plattformen.
Samlet verdi på avtalen er 200 millioner kroner over fem år.
Gjensidige NOR outsourcet i 2001 all IT-drift til ErgoGroup som fikk ansvaret for kjøp av IT-infrastruktur og drift av forretningskritiske systemer. Ifølge pressemeldingen ligger Gjensidige NOR an til å oppnå besparelser på 300-400 millioner kroner over kontraktens femårsperiode.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Gjensidige NOR har ved hjelp av konsulenter fra IBM benyttet Gartner Group sin Total Cost of Ownership-modell for å analysere PC-infrastruktur og driftstjenester som ErgoGroup leverer til Gjensidige NOR. Analysen ble utført i oktober 2003.
Resultatene av analysen viser at ErgoGroup leveransen er svært kostnadseffektiv. Leveransen skårer spesielt høyt innenfor områder som brukerstøtte, drift, administrasjon og standardisering.