FORBRUKERTEKNOLOGI

Erstatter telefonkø med fjernhjelp

Mange aktører innen IP-telefoni og ADSL sliter med kundestøtten. Nå lanserer Televoip fjernhjelp.

12. okt. 2005 - 11:12

IP-telefoni er spådd en rakettvekst, men mange kunder sliter med å få utstyret til å virke. Mange bruker må blant annet åpne porter i sine bredbåndsrutere/modemer, noe mange nok vil slite med.

- Den første gruppen med kunder var teknisk flinke, men skal IP-telefoni bli et massemarked, må kundene få bedre hjelp. Nå treffer vi brukergruppe nummer to som er vanlige norske brukere med små tekniske ferdigheter, sier Jonny Svensson, gründer og daglig leder i IP-telefoni-selskapet Televoip.

Problemet er kjent for mange av de nye teleselskapene. Blant annet Nextgentel har gjennom flere runder møtt sterk kritikk for lange responstider på kundestøtte. Lang ventetid og rot med regninger er gjennomgangstonen på mange klager på digi.nos Ris&ros-tjeneste.

Televoip har derfor - som første i Norge - lansert et nytt fjernhjelpsystem.

I stedet for å stå i kø på en kundestøtte-telefon, kan kunder booke tid og ringe en medarbeider som venter. Kunden laster så ned en fjernhjelp-klient og som Televoip så logger seg på og tar direkte kontroll over kundens PC og nettverk. Klienten fjernes så etterpå av sikkerhetårsaker.

- Så lenge kunden har kontakt med Internett, kan vi konfigure de forskjellige typene utstyr kunden har og rydde opp i det meste, forteller Svensson.

Bruken av Televoips fjernhjelp er gratis.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.