Forsyner bedrifter med Facebook-venner

Vil du markedsføre deg i sosiale medier, kan du få 1000 tilhengere for under 200 dollar.

Vil du bli mer populær på Facebook enn Lady Gaga, har du nå sjansen. Et australsk markedsføringsselskap, uSocial.net, forteller at de kan selge opp til 20 millioner tilhengere om gangen til bedrifter som vil piffe opp sin markedsføring i sosiale medier.

For mindre mengder «venner» har uSocial.net innført fast pris. Som eksempel oppgis 197 (amerikanske) dollar for 1000. For store mengder venner vil det derimot avholdes budrunder.

I meldingen fra selskapet heter det at Facebook brukes til markedsføring, og at jo flere venner man har på Facebook, desto større er kundepotensialet.

– Vi bygger denne nye tjenesten på det faktum at tusener av bedrifter prøver å finne ut av hvordan de skal få en større tilhengerskare på Facebook. Vår nye tjeneste gir ethvert foretak eller «wannebe» kjendis evnen til å oppnå en status og en popularitet som ellers er forbeholdt de få, sier gründer og daglig leder i uSocial.net, 25 år gamle Leon Hill.

Prislisten til uSocial.net tyder på at Facebook-tilhengere er mer verdt enn venner på Twitter. 1000 Twitter-venner koster 87 dollar.

I et intervju med BBC i juli i fjor fortalte Hill at han hadde solgt Twitter-venner til rundt 150 kunder. Blant dem var en yoga-instruktør og en predikant.

Hill har også solgt stemmer på Digg. Denne virksomheten averteres ikke lenger.

uSocial.net lover at alle Facebook-tilhengere man kjøper er «hundre prosent ekte». Man kan spesifisere hvilke land man ønsker tilhengere i, og at profilene skal være relevante for det man ønsker å markedsføre.

Fram til 16. august er det et introduksjonstilbud på Facebook-tilhengere, der man kan få 250 000 tilhengere for 9000 dollar i stedet for 10 000 dollar.

I tillegg til Facebook og Twitter, kan kunder også få hjelp til markedsføring på Youtube.

Til toppen