Big data og advanced analytics

Slik jobber Lego med stordata og avansert analyse

Hvis ikke data inspirerer til handling eller løser et problem, er de ikke relevante, sier sjefen for analyseavdelingen i Lego.

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto. (Foto: Lego)
EKSTRA

Hvis ikke data inspirerer til handling eller løser et problem, er de ikke relevante, sier sjefen for analyseavdelingen i Lego.

Økosystemet omkring data i Lego er svært rikholdig. Selskapet huser grupper som jobber med BI, markedsforskning og markedsføringseffekt samt avansert dataanalyse (advanced analytics) og stordata (big data). En felles rettesnor for de profesjonelle innen data er at resultatet av en analyse skal kunne overføres til handling – hvis ikke, skal den ikke gjennomføres.

månedlig

Kr 235
Kr 59 per uke
Kjøp
Én måned gratis
Juletilbud: 700 kr i rabatt første år. Som Ekstra abonnent får du tilgang til 45 eksklusive saker hver uke.
* Tilbud og kampanjer kan ikke kombineres med andre rabatter.
Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no | Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no
Til toppen