JUSS OG SAMFUNN

Krafft skal selge Mobyson

Nytilsatt administrerende direktør i Mobyson, Erik N. H. Krafft, mener det norske mobilmarkedet er som et merkevaremessig duopol. Han tror norske forbrukere kan ha reelle verdier forbundet bare med de to største aktørene.

Frode Eriksen
12. des. 2000 - 01:45

- I realiteten er det norske mobilmarkedet en voksende jungel av påfallende like aktører. Forbrukerne har til nå vært tvunget til å velge mellom identiske aktører med relativt identiske produkter. Vår største utfordring er å bygge en foretrukken merkevare slik at forbrukerne kan ta et bevisst verdivalg når de skal bytte mobiloperatør, sier han.

Erik N. H. Krafft.
Erik N. H. Krafft.

- Merkevaremessig kan det norske mobilmarkedet i dag sammenlignes med en jukeboks hvor du kun kan velge titler fra Terje Tysland og Finn Kalvik. Behovet for en Blink 182-lignende aktør er åpenbart tilstede. Mobyson skal innta en slik posisjon, sier administrerende direktør Erik N. H. Krafft i Mobyson

- Vi er billigere enn alle våre konkurrenter, både når det gjelder samtale og SMS, sier Krafft.

- Vi opplever at mange i målgruppen er lei sin eksisterende operatør. Vårt hovedfokus på mobile spill og underholdning er også avgjørende for mange. De forventer mer enn de tradisjonelle tjenestene de fleste operatører leverer i

dag. Med de laveste prisene og et unikt produkt har jeg stor tro på at vi vil lykkes i å nå våre mål, sier Krafft.

Lars Haltbrekken og SV ønsker å innføre en avgift på datalagring. De mener mengden data som genereres i verden er på ville veier, og at Norge kan gå i bresjen for bedre regulering.
Les også

Ønsker avgift på datalagring: – På ville veier

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.