digi.no skrev tidligere denne uken om statskringkasteren Danmarks Radio åpnet en 24-timers nyhetstjeneste på Internett, med lyd- og billedfiler som kan lastes ned.
Nå har den danske konkurrenten TV2, i likhet med norske TV 2, planer om å fornye nettsatsingen i løpet av høsten.
Ifølge Jyllands-Posten har TV2 i flere år prøvet ut et konsept i forbindelse med Tour de France, hvor seere etter å ha sett programmet logger seg på Internett. I tillegg til direkte overføringer, oppdatert løpsinformasjon, har nettstedet inneholdt bakgrunnsinformasjon, konkurranser og åpnet for chat med deltagere i løpet eller andre seere.


- Hvis vi bare kan få én promille av TV-seerne til å fortsette på Internett, begynner det å ligne på noe, sier TV2s internett-ansvarlig, Christian Peytz til Jyllands-Posten.
- Vi har aldri hatt ambisjoner om å være teknologiførende. Tvert imot. Så lenge publikum var rasende lite og det var mer penger å kaste bort enn å tjene, var det ikke noe for oss å gjøre på Internett, uttaler TV2s informasjonssjef Anders Krarup til Jyllands-Posten.
Enkelte av TV2s distriktssendinger har til nå blitt lagt ut på Internett hvor brukere ser TV-innslag ved hjelp av RealPlayer. Forsøket som har inkludert fem av åtte regioner, blir permanent og utvides til å omfatte alle regioners distriktssendinger.