Microsoft starter nå en massiv reklamekampanje for den nye Office-pakken for Mac, kalt Office v.X. Pakken er spesialtilpasset Apples nyeste operativsystem OS X, som nylig ble oppdatert.
Analytikere ZD Net har snakket med mener Office-pakken er sentral for å gjøre OS X populært som verktøy blant småbedrifter og studenter, og ikke bare som leketøy for designere.
Kundene får for lite ut av Microsoft Office
Outlook 2002: Hvordan få tilbake kontrollen over vedleggene
Bør du oppgradere? Dette skiller Office XP fra Office 2000
Mållaget krever offentlig boikott av Office XP
Pakken skal ut i butikkene i USA i november, men reklamekampanjen, verdt mer enn 50 millioner kroner, starter allerede nå. Office-pakken inneholder Word, Excel, powerPoint, og kalender- adressebok og e-postklienten Entourage.
Den siste er spesiallaget for Mac, men felles for alle programmene er at Microsoft har gjennomgått den grafiske profilen og tilpasset den til Aqua-utseendet i resten av OS X.
Office-pakken sender mer penger ned i Microsofts pengebinge enn noen andre produkter, inkludert Windows, ifølge ZD Net.
En test-versjon av Word for OS X har blitt lastet ned mer enn 50.000 ganger hittil. Det er rundt 15 millioner Mac-brukere på planeten, og sjefene håper å selge rundt 750.000 eksemplarer av programvaren innen juni 2002.