Det er det offisielle kinesiske nyhetsbyrået China Daily som melder dette.
I en Beijing-domstol ble Microsoft dømt til å be om unnskyldning overfor reklamebyrået og betale en erstatning på nærmere 200.000 norske kroner.
Tvisten oppstod etter at Microsoft hadde bedt reklamebyrået Sangxia om å lage en avisannonse i november i fjor. Etter at utkastet til annonsen var ferdig, ble de to partene uenige om kostnadene på annonsen. Reklamebyrået ville ha rundt 15.000 norske kroner for annonsen.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Microsoft mente det var for dyrt og avbrøt samarbeidet. De brukte likevel utformingen av annonsen i flere kinesiske aviser, uten å be om tillatelse fra den opphavsrettlige innehaveren av annonsen.
Dermed måtte Microsoft, som ellers er kjent for å holde en høy profil mot piratkopiering av andres eiendom, selv stå frem som annonsepirat.