Mobilselskapet Hello tredoblet omsetningen i fjor til 60 millioner kroner. Når finanskrisen traff markedet opplevde selskapet kraftig vekst i nye kunder.
Også i år forventer selskapet svært kraftig vekst, selv om de også merker at enkelte bedriftkunder ringer mindre når aktiviteten blir mindre.
Spesielt merkbart er det blant eiendomsmeglere og investorer, opplyser Hello-sjef Nadir Nalbant i et intervju med Dagens Næringsliv.
- Det er én forklaring på hvorfor vi ikke passerte 100 millioner kroner i omsetning i fjor, sier han til avisen.
Han framholder også at det frem til i fjor høst var så gode tider for mange bedrifter at ingen ville lytte til selskapets budskap om å kutte mobilregningen.
- Det gikk rett og slett for bra, hevder Nalbant.
I kjølvannet av finanskrisen forteller Hello om et løft på salgssiden, som de tilskriver bedriftenes økte kostnadsfokus.
Hello håper å kunne tredoble omsetningen i 2009, og har ifølge DN allerede ansatt ti nye selgere, eller bedriftsrådgivere, som er betegnelsen Nalbant bruker.
Disse reiser ut til bedrifter for å selge selskapets tjenester. Og nå trenger Nalbant enda flere for å kunne takle den forventede veksten.
- Vi jobber for fullt med å få tak i så mange vi klarer. Håpet er å skaffe mellom 50 og 100 nye bedriftsrådgivere i løpet av året, sier mobilgründeren til Dagens Næringsliv.
Hello har rundt 50 ansatte per i dag.