MTV Europe planlegger samme strategi for online-satsingen sin som for TV-satsingen i Europa: Ved å sende stoff mer lokalt, vil de blir mer relevante i regioner som de regner som nøkler for kommersiell suksess også i vår verdensdel.
Det innebærer blant annet et samarbeid med DoubleClick UK Network, ifølge webutgaven Internet World, internet news.com.
DoubleClick er selskapet som konkurrerer med programvareselskapet NetGravity om å ta kontrollen over nettmarkedet blant annet i Skandinavia når det gjelder målgruppestyrt nettannonsering gjennom bruk av annonseeksponeringer overfor brukerne.
NetGravity har fått et solid fotfeste i Norge, mens DoubleClick har opprettet et hoveddkontor i Stockholm og skal i løpet av året også etablere seg på denne siden av kjølen.
For MTV innebærer kontrakten at de får hjelp til å pushe online-konseptet på allerede eksisterende annonsører på TV og finne såkalte synergieffekter mellom TV og web. Målgruppen til MTV befinner seg mellom 16 og 34 år, og webtjenesten skal inneholde eksklusivt musikkrelatert innhold, interaktive spill og produksjon av skreddersydd innhold tilpasset de ulike målgruppene som besøker tjenesten.