Norskutviklet WAP-bowling ut i verden

Et norsk selskap har inngått avtale med en av de større innholdsmeglerne på det mobile Internettet. WAP-bowling er en av produktene som skal ut i Europa og Asia.

Norske Digital Avenue har inngått avtale med en av de store leverandørene av innhold til WAP og mobilt Internett.

Svenske Aspiro har blant annet levert Scandinavia Onlines nye SMS-tjenester og har avtaler med en rekke både operatører og portaler.

- Aspiro er en av de store leverandørene på dette markedet. Vi har levert WAP-spill til NetCom en stund, og nå har vi kjørt dem som testmarked lenge nok til å ta skrittet ut i verden, sier administrerende direktør Colin Bower til digitoday.no.

Aspiro skal selge syv av Digital Avenues WAP-spill - Kingpin Bowling, Quiz Game, Star Striker, Puzzlemania, Wordwizard, Blackjack og Outpost Island Adventure Game - til forbrukere gjennom internasjonale mobiloperatører. Målgruppen er i aldersgruppen 16 - 34 år, primært menn. Spillene kan benyttes alene eller spilles sammen med flere andre deltagere

Selskapet, som har hovedkontor i London og utviklere som sitter i Oslo, samarbeider blant annet med japanske operatører, for å lære av analysene i det asiatiske markedet, hvor mange av landene har ekstrem tetthet på mobiltelefoner og -tjenester.

Bower mener det er ekstremt viktig å tilpasse seg hva markedet faktisk vil ha, ikke bare presse på med det man mener folk bør ha.

Netcom-avtalen innebærer en produksjon og levering av ti spill i måneden, og hvert spill har en levetid på én måned. Digital Avenue har sin egen spillarkitektur, og denne skal være klar for fremtidens mobiltjenester.

- Slik det er nå så må programmererne 'dumme ned' spillene, men vi ser fram til å få større overføringshastigheter og for eksempel fargeskjerm. Vi er klare for 3G (tredje generasjons mobiltelefoni) sier Bower til digitoday.no.

Til toppen