Slutt på skjeve bilder fra projektoren
Compaq legger seg under InFocus
Compaq oppgraderer sin miniprosjektør
Proxima dobler omsetningen
Lanserer verdens minste projektor
- Vi er imponert over kvaliteten - et vesentlig poeng ved formidling av høykvalitets reklamefilm i kinoformat. Leverandøren har dessuten tilpasset prosjektøren til kinosalene. Det er opplevelsen som selger, sier Klingberg.
Totalt har avtalen en verdi på rundt 10 millioner kroner for InFocus.
- I tillegg vil avtalen gi oss en profilering inn mot konsumentmarkedet som er et nytt satsingsområdet for selskapet. Dette er ikke bare en stor salgsavtale for oss, men CAPA-avtalen fremstår også som et synlig bevis på den fleksibiliteten og kvaliteten en moderne prosjektør gir. Sammenlignet med andre medier, er prosjektører nå svært konkurransedyktig på både pris og kvalitet, i alle tilfeller hvor det er vesentlig å formidle buskapet eller opplevelsen i et stort format, skryter adm. direktør Peter Krogh i InFocus.
- Vi ser også tendensen i hjemmemarkedet hvor prosjektører blir stadig mer attraktive for visning av film, sport eller spill i storformat avslutter han.
Avtalen med CAPA Kinoreklame er den første av sitt slag i Europa for InFocus, men selskapet har gjort lignende avtaler i USA. Så sent som i august offentliggjorde InFocus et samarbeid med Skytron Corporation, som leverer livsstils-programmer til kjøpesentre i hele USA. InFocus skal gjennom den avtalen bidra med fremviserteknologi.
ASK C300 ble lansert i september, og er verdens første prosjektør med nettverksteknologi. Det betyr i praksis at den kan knyttes til et lokalnettverk som en egen enhet. Denne teknologien reduserer brukskostnadene betydelig, og gjør det svært enkelt å administrere utstyret.