RESULTATERFINANS

Ola Dunk brenner penger på nett-gambling

Antallet norske Internett-gamblere eksploderte i juni. Den massive pengespill-reklamen vi bombarderes med, har tydeligvis sin virkning.

1. aug. 2002 - 13:05

Europeiske nettbrukere strømmer til gambling-buler for å spille bort pengene sine i sommer. Og verst av alle er Ola Dunk - Norsk nettgambling økte med hele 31 prosent i juni.

Ellers i Europa er de ikke fullt så ivrige, og våre naboer i Sverige har faktisk negativ vekst i antallet besøk på slike sider.

Ifølge analyseselskapet NetValue hadde Spania, som havnet på andreplass etter Norge, en økning i spill-surfing på 25 prosent, mens Italienske surfere besøkte slike sider 19 prosent mer enn i månedene før.

Hele 16,8 prosent av de som 'valgte' å la seg lokke av hvinende, virtuelle rulettbord, pokerautomater og andre spillemaskiner, var 17 år eller yngre, noe som har fått analytikere til å lure på om det er en sammenheng mellom unge surfere og økt besøk på gamblingsidene.

Aldersgruppen 17-25 år er de ivrigste besøkerne, mens kategorien "foreldre" også er sterkt representert. En tredjedel av gamblerne er fedre, mens 27 prosent er mødre. Gambling-sektoren var den tredje største annonsøren på nettet i juni, rett etter banker og portaler på første og andreplass.

I juni ifjor viste gamblingbransjen frem seks millioner banner, mens de i samme periode i år flashet hele 8,5 millioner plakater i trynet på surfere. NetValue mener arrangementer som Wimbledon og verdensmesterskapet i fotball har bidratt til økningen.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra