BEDRIFTSTEKNOLOGI

Oslo-firma vil bli stor på kabel-TV

SmartCall vil i løpet av seks år skaffe seg 160.000 kabel-TV-kunder og starter med å kjøpe Scan-Net AS som drifter kabel-TV-nett for 100 ulike netteiere på østlandsområdet, som representerer 20.000 kunder.

Frode Eriksen
17. apr. 2000 - 16:34

SmartCall levererer i dag Internett- og teletjenester til privatkunder, men har også ambisjoner på kabel-TV-markedet.

- Scan-Nets filosofi og tjenestespekter er komplementært med vårt tilbud til borettslag og sameier, sier administrerende direktør i SmartCall, Stig Torvund.

- Skal selskaper i vår bransje lykkes innenfor de nye rammebetingelsene, er det kritisk at man har et totaltilbud som inkluderer TV, Internett og telefoni. Dette vil Scan-Net gjennom sammenslåingen med SmartCall nå kunne tilby sine eksisterende kunder, forteller han.

Ifølge Torvund gir oppkjøpet SmartCall mulighet til å satse ytterligere på ny teknologi, som ADSL og VDS. Samtidig vil SmartCall nå få mulighet til å presentere sitt tilbud til Scan-Nets kunder, og få tilgang til Scan-Nets produkter, kompetanse, erfaring og personlige relasjoner i arbeidet mot kundegruppen.

- Sammen er vi en sterk og innovativ utfordrer til UPC og Telenor Avidi. Vi har nå de nødvendige ressurser som skal til for å kapre betydelige markedsandeler fra de to andre aktørene. Vi skal bli en dominerende aktør og sette premisser for utviklingen av utvidende teletjenester innenfor privatmarkedet, sier ambisiøse Torvund i SmartCall.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.