Prediktivt vedlikehold i datasenteret: – År med datarensing var frustrerende

Schneider Electric måtte bytte strategi da de ikke klarte å få mange nok kunder til å gi dem data til å trene maskinlærings-modeller.

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto. (Foto: Schneider Electric / Finn Broendum)
EKSTRA

Schneider Electric måtte bytte strategi da de ikke klarte å få mange nok kunder til å gi dem data til å trene maskinlærings-modeller.

I 2016 forsvant strømmen i datasentrene til et amerikansk flyselskap, samtidig med at UPS-en (Uninterruptible Power Supply) feilet. I fem timer kunne ingen sjekke inn, fly eller skrive ut billetter, og det endte med å koste bedriften 150 millioner dollar.

månedlig

Kr 235
Kr 59 per uke
Kjøp
Én måned gratis
Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no | Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no
Til toppen