Hvorfor er det så vanskelig å få tak i beslutningstagere på telefonen? De synes å unngå å svare på våre telefonhenvendelser! Hvorfor det? Hva gjør du når er telefonselger ringer deg? Du prøver å finne første og beste anledning til å legge på. Og hvorfor det? Jo, du er redd for at de skal kaste bort tiden din med å forsøke å prakke på deg noe du ikke trenger eller ønsker! De fleste telefonselgere har ikke fått trening i hvordan de skal jobbe, de blir simpelthen kastet ut i det og bedt om å ringe så og så mange samtaler per dag. De må lære gjennom dyrkjøpt erfaring hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Kundene blir prøvekluter i et spill der voksenopplæring av selgere foregår i det virkelige liv med det resultatet at kunder har svært liten tålmodighet og toleranse til overs for telefonselgere. Konsekvensen av dette er at alle beslutningstakere mottar en haug med dårlige salgssamtaler. Det er gått så langt at de forventer at en telefonselger gjør en dårlig jobb og at en salgssamtale er bortkastet tid. Derfor bruker de dørvoktere til å sile bort bortkastede samtaler. Det innebærer at vi ofte må jobbe oss gjennom dørvokterne. Hvordan gjør vi så det? Jo, akkurat på samme måte som om vi snakket med beslutningstakeren:
|
DET BEDRIFTS- KRITISKE SALGET |
|
Hele serien:
|
Det førte til en økning i salget på 25 prosent i det påfølgende kvartalet.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


9001 og 27001 gir beste praksis for Mediehuset Andvord
Alle kapitler i kursserien: Følg digi.nos salgskurs |
Merk også: Tirsdag 3. desember arrangerer digi.no og HandsOn i samarbeid en intensiv, heldags workshop i strategisk løsningsorientert. Informasjon og påmelding finner du via denne lenken: www.handson.no/salg/ |