BEDRIFTSTEKNOLOGI

Sense lover å bryte mobilduopolet

I løpet av året regner Sense Communications International med å skaffe seg opptil 70.000 mobilkunder og å kunne ta ti-tolv prosent av nysalget av mobilabonnement. For å skaffe seg kundene forenkler Sense prisstrukturen og setter ned prisene.

Frode Eriksen
17. jan. 2000 - 14:02

Administrerende direktør i Sense Communications International AS, Nadir Nalbant, vil bryte det eksisterende mobilduopolet. Det skjer med god hjelp fra Elkjøp som åpner sine 100 filialer i Norge for det nye mobilproduktet fra Sense, ikke overraskende kalt for Sense.Mobile Intro.

Med mobilnett fra Telenor og terminaler fra Nokia sier Nalbant at dette er det beste fra de beste.

Det første mobilproduktet blir et spesialtilbud til selskapets første 10.000 kunder, og når den kvoten er oppbrukt vil selskapet komme med nye produkter.

Nalbant er skarp i sin kritikk av de to eksisterende mobilselskapene; Telenor Mobil og NetCom som han mener sluttet å konkurrere for flere år siden.

- Jeg kan love at vi skal snu opp ned på markedet som vi gjorde det med Internett. Han viser til at Sense lanserte Internett uten abonnementsavgift i fjor høst og skaffet seg 50.000 kunder på det i løpet av to måneder.

- Uten konkurranse på mobilmarkedet blir det heller ingen tjenesteutvikling i markedet, sier Nalbant, og sier at Sense i tiden framover vil presentere en rekke nye produkter. Flere tidligere ansatte i både NetCom og Telia har den siste tiden funnet veien til Sense, som nå legger grunnlaget for sin fremtid: mobiltelefoni og Internett..

- Ut fra et eksempel beregnet ut fra et forbruk på fire-fem minutter hver dag vil en gjennomsnittlig bruker spare mellom 500 og 1500 kroner ved å bruke Sense, sier Nalbant, som også tilbyr tekstmeldinger til én krone.

Sense vil lansere seg på markedet senere i vår, mens Danmark og Finland står for tur til høsten.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.