Slik bruker Airbnb «deep learning» til å optimalisere søk

Da prestasjonen til søkealgoritmen deres stagnerte, tittet Airbnb på «deep learning». Og siden har de ikke sett seg tilbake.

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto. (Foto: Airbnb)
EKSTRA

Da prestasjonen til søkealgoritmen deres stagnerte, tittet Airbnb på «deep learning». Og siden har de ikke sett seg tilbake.

Når man som Airbnb samler overnattinger av alle typer, til alle tider og alle steder, krever dette en søkealgoritme utenom det vanlige.

månedlig

Kr 235
Kr 59 per uke
Kjøp
Én måned gratis
Juletilbud: 700 kr i rabatt første år. Som Ekstra abonnent får du tilgang til 45 eksklusive saker hver uke.
* Tilbud og kampanjer kan ikke kombineres med andre rabatter.
Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no | Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no
Til toppen