Nye Scandinavia Online (SOL), eller SOL 2.0, blir maxi-gatewayen fremfor noen i Norge, siden den knyttes til både Telenor Onlines eksisterende kunder samt til de Schibsted Nett (SN) sine kunder som Telenor overtok ved nyttårstider. Til sammen er det snakk om minst 115.000 aksesskunder i privatmarkedet, der minst 65.000 kommer fra Telenor Online og vel 50.000 fra Schibsted Nett.
- Vi fjerner ingenting av innholdet som dagens to gatewayer hos SOL og Schibsted Nett, sier direktør for profesjonelle tjenester i SOL, Knut Falchenberg til digi:tele.
Logoen til Scandinavia Online er erstattet med en sirkel hvor det står SO L på høykant. Den gamle S-en med en sol i midten er altså borte.
Målsetningen er ambisiøs. I et brev som ble sendt til kundene i Schibsted Nett før nyttår skriver direktør for privatmarkedet i SN, Morten Stensland at SOL skal bli det desidert beste og bredeste innholdstilbudet i Norge.