Tele 2 Norge melder på sine Internettsider at "Tele 2 erklærer Internett-krig og tilbyr 38 % lavere surfetakst enn Telenor?"
I realiteten betyr dette at kundene heretter skal betale 13,5 øre per minutt for å surfe på nettet, så fremst Tele 2 benyttes som teleoperatør. Dette er prisen selskapet tidligere har tatt for surfing på kveldstid.
Fra før har andre internettleverandører lansert egne tiltak for å øke salget. Telenor distribuerte like før jul en CD med programvare til alle landets husstander, mens Telia Norge som nå er solgt til Enitel, lanserte nye distribusjonskanaler for sitt tilbud.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Tele 2s målsetning er å øke markedsandelen i privatmarkedet for Internett fra 20 prosent til 40 prosent, opplyser administrerende direktør i Tele 2 Norge, Henrik Ringmar til Finansavisen.
Han vil dermed gjenta Tele 2s dobling av markedsandelen fra 1998 til 1999, og pris er våpenet i krigsærklæringen som nå rettes mot Telenor. Og fra 08:00 i dag tidlig ble prisen senket.
- Det er lett å ta markedsandeler nå, og kundene skal vi i hovedsak ta fra Telenor, sier Rigmar til Finansavisen.
Målet er at 300.000 av landets 800.000 husstander som beregnes å ha Internett-aksess innen utgangen av året skal være Tele 2-kunder. Dette skal også brukes for å øke salget av vanlig telefoni i det norske privatmarkedet.
Som digi.no skrev fredag kommer Tele 2 også til å lansere egne mobiltelefontjenester i løpet av første halvår.