TELEKOM

Telenor gransker utfall

Mobilnettet falt ut for 3 millioner kunder.

Telenor Norge-sjef Berit Svendsen beklager problemene som oppsto torsdag kveld, og sier at de nå skal granske hendelsen og iverksette tiltak for å unngå en reprise.
Telenor Norge-sjef Berit Svendsen beklager problemene som oppsto torsdag kveld, og sier at de nå skal granske hendelsen og iverksette tiltak for å unngå en reprise. Bilde: Per Ervland
31. okt. 2014 - 09:24

Telenor varsler at de skal granske gårsdagens utfall, da en feil dro ned mobilnettet deres i hele landet.

Minst 3 millioner kunder kunne verken ringe eller sende SMS i over to timer torsdag kveld.

– Vi vil nå analysere hendelsen og iverksette nødvendige tiltak for å unngå at lignende feilsituasjoner rammer våre kunder, sier administrerende direktør Berit Svendsen i Telenor Norge.

Problemene oppsto etter oppgradering av en database. Det ble satt kriseledelse. Ifølge selskapet ble feilen rettet raskt etter at operasjonsledelsen hadde identifisert årsaken. Utfallet varte fra 19.20 til 21.35.

Fasttelefon og nødnumre var ikke berørt av feilen, opplyser Telenor.

    Les også:

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.