nedetid

Telenors nettverksproblemer begynner å bli løst

Nettstedet er tilgjengelig igjen.

Telenor har fått kontroll på det interne nettet igjen.
Telenor har fått kontroll på det interne nettet igjen. Illustrasjonsfoto: Colourbox
9. nov. 2019 - 20:56

En rekke av Telenors tjenester har vært utilgjengelige siden fredag morgen. Telenors nettside er tilgjengelig lørdag kveld, mens andre tjenester fortsatt er ustabile.

– Feilrettingen har gitt resultater. Noen av tjenestene har begynt å fungere igjen. Samtidig er det fortsatt ustabilitet, men tjenestene skal nå forløpende komme opp igjen, sier kommunikasjonssjef Fredrik Tangeraas i Telenor til NTB.

Siden fredag morgen har Telenor.no, «Mine sider», betaling med SMS, kundeservice-numre, noen av Telenor-appene og epost-tjenesten online.no vært nede for telling, ifølge VG.

– Vi jobber nå for å sikre full stabilitet for alle våre tjenester og opprettholder høy beredskap framover. Vi beklager overfor alle berørte kunder, sier Tangeraas.

Utelukker hacking

På telenor.no kom denne feilmeldingen opp: «Hei, Du har forsøkt å besøke Telenors nettside. Vi opplever for tiden tekniske problemer og jobber iherdig med å løse situasjonen. Takk for tålmodigheten».

Selv om Telenor ikke vet nøyaktig hva feilen skyldes, utelukkes det at de er utsatt for hacking.

Telenors dekningsdirektør Bjørn Amundsen sier det er sjelden med graveskader som er så omfattende at man må bruke flere kilometre med kabel for å reparere dem.
Les også:

Telenor sender kilometer med kabel: – Skadene er enorme

– Vi kan avkrefte at det er snakk om hacking eller annen ondsinnet aktivitet, sier informasjonssjef Magnus Line i Telenor.

Han understreker at det ikke er problemer med bredbånd og den generelle telefondekningen.

Frustrerte kunder

På Telenors Facebook-side klager imidlertid flere frustrerte kunder over at de har problemer med blant annet bredbånd og TV-signaler, skriver Aftenposten.

– Hvis noen kunder opplever problemer med bredbånd eller TV-signaler, så har ikke det noen sammenheng med den interne nettfeilen Telenor har nå, sier informasjonssjefen.

(©NTB)

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.