Atea sier til Digi at selskapet valgte å si opp kontrakten med Trondheim på et tidspunkt kommunen var fornøyd med driftsleveransene. Det er IT-sjef Bjørn Villa svært uenig i. Ifølge ham var de så misfornøyd at de ikke ønsker å kjøpe slike tjenester av norsk IT-bransje igjen.
IT-BRANSJEN
Tok tilbake all IT-drift etter Atea-problemene: – For oss har outsourcing gått ut på dato
Trondheim kommune har sanksjonert økonomisk mot Atea siden 2019: – Når vi bruker så store beløp, må vi sørge for at tjenestene blir levert, sier IT-sjefen.

Bjørn Villa mener de har fått et sikrere driftsmiljø og mer fornøyde brukere etter at kommunen tok over driften selv. – Vi har færre feil og bedre sikkerhet, sier han. Foto: Espen Halvorsen Bjørgan
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
