BEDRIFTSTEKNOLOGI

Virusvern kan få e-post til å forsvinne

Britiske The Register viser til flere brukere som har mistet e-post i Outlook Express når de vasker den med McAfee virusvern. Leverandøren innrømmer problemet.

29. okt. 2001 - 10:56

Det britiske nettmagasinet The Register skrev om saken før helgen etter flere henvendelser fra lesere. Virusvernavdelingen McAfee i Network Associates innrømmer problemet, men har ennå ikke funnet ut årsaken. De understreker at de prioriterer saken høyt.

Problemet ser foreløpig ut til å dukke opp vilkårlig hos brukere av Windows 2000 og Windows XP, når McAfee VirusScan 4.5.1 brukes til å sjekke vedlegg til e-post gjennom Outlook Express 6. Noen brukere med denne kombinasjonen erfarer at indeksfilen til innkommende e-post skades, slik at man ikke lenger får lest meldinger. Tilsvarende, men mindre alvorlige problemer, har også vært registrert med Outlook Express 5.5.

En første fiks fra McAfee løste ikke problemet, og virusverneren har ingen gode forslag for hvordan brukere skal ordne seg, utenom å bytte enten e-postklient eller velge en annen antivirus.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.