12. mars 2024, 06:51 - Redaksjonen
5 % mistet jobben i nordisk tele i 2023, tross rekordprofitt
Analyseselskapet Tefficient skriver på X at rundt fem prosent av nordiske tele-ansatte mistet jobbene sine i 2023. Samtidig er ebitda-marginene rekordhøye, takket være prisøkninger.
En graf fra analytikerne viser at selskapet som kutter flest stillinger, TDC (Nuuday+TDCnet), fortsatt er det nordiske teleselskapet med flest ansatte. På andreplass finner vi finske Elisa, det eneste nordiske teleselskapet som øker bemanningen over tid.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen