28. okt. 2024, 07:56 - Redaksjonen
Bygger ny norsk IT-gigant
Tidligere Pexip-sjef Odd Sverre Østlie er i gang med å bygge et av landets største IT-selskaper. Med seg har han en liten hær av utviklere som jobber utenfor Norge.
Nå har han fått i oppdrag å bygge 99X til å bli blant Norges største it-selskaper rendyrket på programvaretjenester. Den store utflaggingsbølgen av utviklingsmiljøer spesielt til Østen har for lengst stilnet. 99X har derimot bygget utviklingssentre både på Sri Lanka, i Brasil og Portugal. Av de 600 ansatte jobber 500 utviklingsteam utenfor Norge. Syv selskaper er allerede samlet under én paraply, og det utelukkes ikke flere oppkjøp, skriver DN.no.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen