12. nov. 2024, 07:40 - Redaksjonen
Nkom: – Åpne fibernett alene er ikke nok
Nylig ble det klart at Telenor vil holde fibernettet sitt åpent også i områder som ikke blir regulert fremover. Det er bra, men i hvilken grad det vil bidra til konkurranse og valgmuligheter avhenger av vilkårene for tilgangen.
Det skriver avdelingsdirektør Kamilla Sharma i et svar på spørsmål fra Telecom Revy. Sharma peker blant annet på at åpning alene ikke er nok. Priser og vilkår er også avgjørende for effektiv konkurranse.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen