Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner
20:10:50

Nyhetsstudio

SisteMest lest
15. aug. 2025, 07:28 - Redaksjonen

Advarer mot gebyrsjokk på mobilen

Harald Hellum (84) fikk gebyrsjokk på mobilen og vil advare andre mot telefonsalg-fellen. Han fikk for noen år siden en telefonselger på tråden – fra Nortel, som seinere ble kjøpt opp av Unifon.

Harald takket ja, men da han inngikk avtale med Telenor ett år og åtte måneder seinere, fikk han en overraskelse i form av en faktura for bruddgebyr på 3000 kroner (eks. mva.). Først nå oppdaget han at han hadde vært bedriftskunde hos Unifon, noe han hevder han ikke visste.

Etter at TV 2 tok kontakt har Unifon ordnet opp i saken til Hellum. Forbrukerrådet sier det ofte går fort i svingene når mobilselskaper setter ut salg til tredjeparts callsentre. Ofte får de inn saker der pensjonister ikke forstår hva de sier ja til. (hf)

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS