Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner
02:36:56

Nyhetsstudio

SisteMest lest
17. feb. 2023, 06:59 -

Hardere konkurranse i strømmemarkedet

Åtte av ti nordmenn abonnerer i dag på strømmetjenester. Netflix er fortsatt størst, men har mistet noe av sin markedsandel i 2022. HBO er Norges nest største strømmetjeneste, og hadde i fjor fem prosentpoeng økning i abonnentsbasen. Disney+ og Viaplay deler tredjeplass med 28 prosent av norske strømme-husholdninger på kundelisten: – I snitt abonnerer nordmenn på to forskjellige strømmetjenester, men det er forskjeller mellom aldersgruppene. Folk mellom 18 og 29 år abonnerer i snitt på 2,5 ulike strømmetjenester, mens tilsvarende tall i aldersgruppen 60 år og eldre er 1,2, sier kommunikasjonssjef Marte Ottemo i Stiftelsen Elektronikkbransjen.

Elektronikkbransjen

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS