15. mai 2024, 07:38 - Redaksjonen
På 5G-turné med Nkom og 5G industriforum
Regjeringens 5G industriforum arrangerer i 2024 en landsdekkende industriturné. Målet er å treffe regionale aktører for å dele erfaringer med bruk av ny teknologi, hvilke flaskehalser regionalt næringsliv opplever i virkemiddelapparatet og også diskutere hva som skal til for at flere tester ut muliggjørende og ny teknologi, slik som 5G og kunstig intelligens.
Første stopp er Agder. Besøket i Agder gjøres i samarbeid med GCE Node og Eyde Cluster. Sted: Lillesand i Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) sine lokaler. Programmet er todelt og man kan velge om man vil delta på en sesjon eller begge.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen