Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner
14:20:42

Nyhetsstudio

SisteMest lest
29. aug. 2022, 08:00 -

Selskap nekter for å gjøre telefonsentre hvite gjennom dialektmaskin

Et amerikansk gründerselskap ved navn Sanas har utviklet en teknologi som gjør at man kan endre dialekten til personer som jobber i telefonsentre i sanntid Nå har selskapet fått anklager mot seg fordi de gjør telefonsentrene «hvite». Selskapet sier at de er enige i at man ikke bør diskriminere på dialekt, men mener deres teknologi beskytter arbeiderene på telefonsentrene i stedet for at de skal bli skjelt ut fordi de snakker med en annen aksent.

BBC

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS