Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner
23:43:57

Nyhetsstudio

SisteMest lest
20. nov. 2024, 06:00 - Redaksjonen

SK Telecom tar i bruk egenutviklet tele-maskinlæring

Den sørkoreanske operatøren SK Telecom har lansert et kunstig intelligens-drevet støttesystem for kundeservice. I bunnen er deres egen proprietære «Telco large language model (LLM)» og det de kaller en «large multimodal model» (LMM).

SK Telecom sier i en pressemelding at de har utviklet et sofistikert kunstig intelligens-system som er skreddersydd for telekommunikasjon. Blant annet kan man søke med naturlig språk i kunnskapsbasen, omtrent som KI-plattformer som Perplexity og ChatGPT.

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS