15:01 - Redaksjonen
Starter opp testsenter for 6G i Sverige
Den svenske telekomleverandøren Ericsson, mobiloperatøren Telia og flere andre partnere skal investere over 300 millioner svenske kroner i et nasjonalt testsenter for å styrke Sveriges konkurransekraft innen 5G, 6G (den neste generasjonen mobilnett-teknologi, som skal tas i bruk fra rundt 2030) og kunstig intelligens.
Det skriver Ericsson i en melding selskapet har sendt ut.
I Digital Arena Sweden, som senteret er døpt, har Ericsson fått ansvaret med å etablere et forkommersielt 6G-testmiljø i samarbeid med Lunds universitet og Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) i Stockholm.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen