Telenor bygger bredbånd og fjerner kobber i Osen
Osen kommune i Trøndelag har inngått avtale om utbygging av bredbånd til 123 adresser i områdene Seter og Høvika-Vingsand. Utbyggingen starter i år, og skal være avsluttet i løpet av 2024. Samtidig er Telenor i ferd med å rydde opp i kobberlinjenettet som ikke er i bruk i kommunen. En del av stolpene brukes imidlertid til framføring av fiberkabler, og vil bli stående, sier Telenors moderniseringsdirektør, Arne Quist Christensen.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen