Telenor-sjef bekymret over mangel på kvinner i AI
Administrerende direktør Birgitte Engebretsen i Telenor Norge er bekymret over at kvinner er underrepresentert blant dem som jobber med å utvikle kunstig intelligens. Ifølge Gender Gap Report var bare 32 prosent av dem som jobbet med dette i 2021, kvinner. Det betyr blant annet at løsninger som skal hjelpe oss i hverdagen er tilpasset menn i større grad enn kvinner, skriver Telenor-sjefen, og viser som eksempel til at både Googles og Apples assistenttjenester forstår mannsstemmer opptil 70 prosent bedre enn kvinnestemmer.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen