Telia setter fokus på skjermhelse
Telias kunder rapporterer om betydelige bekymringer knyttet til skjermbruk, spesielt blant barn. Selskapet intensiverer nå arbeidet innen skjermhelse, og lanserer blant annet Pauseboksen – et symbol på og verktøy til å kutte skjermtiden. Boksen er en fysisk pappeske der mobiler kan puttes.
Telias ferske kundeundersøkelse avdekker at hele 75 prosent av foreldre med barn under 16 år opplever at barna blir sittende for mye med skjerm. Videre svarer fire av ti at de synes det er vanskelig å balansere barnas skjermbruk med andre aktiviteter, og nesten halvparten sier de selv sitter for mye på mobilen.
– Skjermene bringer med seg mye bra, men også vi i Telia innser at det har blitt litt for mye av det gode. Vi har hjulpet nordmenn med å koble seg på 5G og internett, og nå vil vi hjelpe nordmenn med å koble av, sier adm. direktør Stein-Erik Vellan i Telia Norge. – Pauseboksen er en av våre løsninger som skal hjelpe våre kunder med å skape flere skjermfrie øyeblikk i hverdagen.