22:25 - NTB

Tungt for tek-gigantene på Wall Street

Det ble nedgang på New York-børsen tirsdag, mest blant teknologikjempene.

Standard & Poors 500-indeks falt med 1,4 prosent, men teknologitunge Nasdaq svekket seg med 2,2 prosent ved tirsdagens slutt.

Nvidia sank med 4,2 prosent, mens brikkeprodusenten Micron tapte seg i verdi med hele 13,2 prosent.

Romfartsselskapet SpaceX lå an til fjerde dag på rad med nedgang, men klarte å snu trenden helt mot slutten av dagen da aksjekursen steg med 1,0 prosent.

Et fat nordsjøolje ble omsatt for om lag 77 dollar.