Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner
20:43:28

Nyhetsstudio

SisteMest lest
22. feb. 2024, 11:02 - NTB

Viaplay varsler reklame-abonnement

Viaplay har varslet at de i løpet av året skal lansere et strømmeabonnement med reklame. Samtidig vil de gjøre det vanskeligere å dele ett abonnement med andre.

Planene for det nye strømmeabonnementet ble kjent da selskapet torsdag presenterte sitt resultat for fjerde kvartal i fjor, melder Kampanje.

– Vi jobber med å utvide vårt digitale varelager så raskt som mulig, sier konsernsjef Jørgen Madsen Lindemann.

Strømmeselskapet følger dermed i fotsporene til TV 2, Disney+ og SkyShowtime, som alle har lansert eller planlegger å lansere strømmeabonnement til en rabattert pris i bytte mot reklamevisninger. Ifølge Kampanje er det også ventet at Warner Bros, Discovery og Max vil ha et reklame-alternativ når de lanseres i Norge i år.

Viaplay mistet nesten 40.000 abonnementer i Norden i fjerde kvartal, samtidig som de økte prisene. Håpet deres er at en reklame-variant kan snu utviklingen og øke selskapets reklameinntekter.

Samtidig varsler Viaplay-sjefen grep for å slå ned på passord-deling utenfor egen husholdning, i lignende stil som Netflix.

– Det er noe vi ser på, og vi lærer så mye vi kan av dem. Dette er noe vi vil rulle ut allerede i år, sier han.

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS