Netgear WC7500 er en av enhetene som er berørt av feilen.
Netgear WC7500 er en av enhetene som er berørt av feilen. (Bilde: Netgear)

Flere produkter rammet av Intels Atom-problemer. Nå kaller Netgear tilbake produkter

Nylig ble det kjent at en feil på Intels Atom C2000-prosessor kan få nettverksutstyr fra Cisco til å feile, etter at utstyret har vært brukt en tid. Cisco bekreftet overfor digi.no at denne feilen også rammer norske kunder.

Den aktuelle Intel-brikken brukes imidlertid også i nettverksutstyr, lagringsenheter og andre produkter fra flere produsenter, og nå kommer de første rapportene om problemer med produkter produsert av andre enn Cisco.

På torsdag forrige uke gikk Netgear ut med en advarsel om at flere av selskapets produkter har «en høyere feilrate enn normalt». Det skriver The Register.

Netgear oppgir ikke spesifikt at det er Intel Atom C2000-brikken som er skyld i problemene, men ifølge The Register svarer en talsperson for selskapet følgende da de blir spurt om dette:

– Vi oppgir ikke navnet på produsenten, men det høres ut som at du har undersøkt dette godt.

Ifølge The Register fortalte en kilde i bransjen forrige måned at det er mulig Intels kunder har skrevet under en avtale som forhindrer dem i å snakke om problemer relatert til Intel-teknologi i produktene deres. Intel har imidlertid bekreftet at det er problemer med C2000-brikkene.

Vil ta kontakt med kundene

Netgear-produktene som er berørt av feilen er to NAS-enheter; ReadyNAS RN3130 og RN3138, samt to wifi-administrasjonsenheter, WC7500 og WC7600v2.

Alle de berørte enhetene er utstyrt med Intel Atom C2000-brikker.

Netgear skriver på sine sider at feilen fører til at disse enhetene kan ha en høyere feilrate enn normalt etter at de har vært i drift noen år, men at det ikke skal være noen umiddelbar grunn til bekymring for de som eier disse enhetene. Selskapet vil likevel ta kontakt med alle berørte kunder i løpet av de neste månedene, for å avtale hva som skal gjøres videre.

Bakgrunn: Cisco-utstyr slutter å virke etter 18 måneder – dette berører norske kunder »

Kommentarer (2)

Kommentarer (2)
Til toppen