BankID

Problemer etter bytte av tjenesteleverandør – leter fortsatt etter årsaken

BankID har fortsatt daglige krisemøter med den nye leverandøren DXC, etter en forverring av problemene den siste uka. Fra rundt klokken 12 på tirsdag fungerte tjenesten så å si normalt for de fleste brukerne.

Illustrasjonsfoto av BankID-appen. Tjenesten har hatt stabilitetsproblemer siden etableringen av nytt driftsmiljø i oktober.
Illustrasjonsfoto av BankID-appen. Tjenesten har hatt stabilitetsproblemer siden etableringen av nytt driftsmiljø i oktober. (Illustrasjonsfoto: Gorm Kalles/NTBtad / NTB)

BankID har fortsatt daglige krisemøter med den nye leverandøren DXC, etter en forverring av problemene den siste uka. Fra rundt klokken 12 på tirsdag fungerte tjenesten så å si normalt for de fleste brukerne.

Problemene med BankID på app og brikke har vedvart gjennom helgen og til og med tirsdag morgen. Status pr. tirsdag ettermiddag er at tjenesten skal fungere så å si som normalt for de aller fleste brukerne, etter begrenset tilgjengelighet på morgenen tirsdag.

Til toppen